Aż 55% polskich Internautów korzysta z mobilnego Internetu - to więcej niż w Wielkiej Brytanii i USA

Ericsson Consumer Lab podaje, że w Polsce użytkownicy mobilnego Internetu stanowią 55% wszystkich internautów. Jest to udział wyższy, niż w Wielkiej Brytanii (43%) i USA (31%). Wśród polskich internautów widoczny jest też szybki wzrost udziału korzystających z mobilnego Internetu – z 20% w 2009 r. do 55% w 2011 r.

Ericsson Consumer Lab przepytał polskich internautów o ich potrzeby, zainteresowania oraz sposoby korzystania z Internetu.

 Różnimy się od innych krajów popularnością urządzeń dostępowych. Korzystamy z mobilnego Internetu głównie przy pomocy laptopów (79% użytkowników). Tymczasem w Wielkiej Brytanii i USA laptopy stanowią niewiele ponad 40% urządzeń dostępowych dla mobilnego Internetu –mobilny Internet w tych krajach wykorzystywany jest głównie przez smartfony (Wielka Brytania:73%, USA: 67%).

Choć penetracja smartfonów w Polsce w porównaniu z 2009 roku zwiększyła się z 25% do 58%, to jednak chętni do korzystania z laptopów nadal preferują ich zakup (wzrost penetracji z 57% w 2009 do 79% w 2011 r.).

Polacy używają mobilnego Internetu głównie w domu. Aż 62% ankietowanych twierdzi ze korzysta z mobilnego Internetu w domu, w „stałym miejscu”– nie ruszając laptopa z biurka.

 Dla 86% badanych polskich internautów najistotniejszym czynnikiem przy zakupie mobilnego dostępu do Internetu jest zasięg

„Wyniki pokazują, że polscy Internauci są bardziej mobilni, niż amerykańscy, brytyjscy, czy niemieccy – cenimy sobie możliwość korzystania z Internetu wszędzie, podobnie jak Włosi. Wskazują na to także motywy korzystania z mobilnego Internetu: ankietowani na pierwszych miejscach stawiają mobilność – nawet w domu – oraz zasięg mobilnego dostępu szerokopasmowego. Są za tę wygodę i swobodę skłonni płacić sami, nawet nie oczekując, że zapłaci za to np. pracodawca. Choć widoczny jest wzrostu udziału smartfonów, to jednak zdecydowana większość ankietowanych korzysta z mobilnego Internetu z laptopów, netbooków i tabletów – co oznacza, że potrzebne jest im to do dostępu pełniejszego, bardziej kompleksowego, niż to się da zrobić przy korzystaniu ze smartfona” powiedział Tomasz Kulisiewicz, Analityk Wiodący firmy Audytel.

Ericsson Consumer Lab po raz trzeci przeprowadził w Polsce badania konsumenckiego rynku ICT. Wyniki są reprezentatywne dla 18,5 miliona Polaków na terenie całego kraju, w wieku 15-69 lat. Badanie przeprowadzono wyłącznie wśród internautów.

Ericsson prowadząc badania w 40 krajach na całym świecie opiera swoje badania konsumenckie na wartościach, jakimi kierują się użytkownicy nowych technologii.

O firmie Ericsson

Ericsson, największy na świecie dostawca technologii i usług dla operatorów telekomunikacyjnych, jest liderem w dziedzinie technologii mobilnych 2G, 3G i 4G i obsługuje sieci, z których korzysta ponad miliard abonentów. Zajmuje również czołową pozycję na rynku usług zarządzanych. Oferta firmy obejmuje infrastrukturę sieci stacjonarnych i komórkowych, usługi telekomunikacyjne, oprogramowanie oraz rozwiązania szerokopasmowe i multimedialne dla operatorów, przedsiębiorstw i branży medialnej. Spółki joint venture Sony Ericsson i ST-Ericsson zapewniają klientom osobiste urządzenia komunikacji mobilnej wyposażone w bogaty zestaw funkcji.

Ericsson realizuje swój długofalowy cel, jakim jest „stać się siłą napędową postępu w świecie komunikacji” poprzez innowacje, zaawansowane technologie oraz rozwiązania biznesowe zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju. Firma powstała w 1876 r. Ma centralę w Sztokholmie. Działa w 175 krajach i zatrudnia ponad 90 000 pracowników. W 2010 r. uzyskała przychody w wysokości 203.3 mld SEK (28,2 mld USD). Ericsson jest notowany na giełdzie NASDAQ OMX w Sztokholmie i NASDAQ w Nowym Jorku.

Zapraszamy na:

www.twitter.com/ericsson_poland

www.youtube.com/ericssonpolska

www.facebook.com/ericssonpolska